Okładka e-booka "Fotograficzna topografia Tatr"

Fotograficzna topografia Tatr

Witam! Dzisiaj (7 grudnia 2013) wydałem swojego drugiego e-booka. Tym razem skupiłem się na opracowaniu praktycznej książki elektronicznej o charakterze edukacyjnym. „Fotograficzna topografia Tatr” może Wam pomóc „zaprzyjaźnić się” z tatrzańską topografią.  Ponadto nie przypadkiem ten wpis zamieściłem na fotoblogu, gdyż jak sama nazwa wskazuje, zaprezentowany e-book w znacznej mierze składa się ze specjalnie przygotowanych zdjęć – zawierają one zaznaczone elementy tatrzańskiego krajobrazu (szczyty, przełęcze, doliny, żleby, granie, kotły, stawy, polany i lodowczyk). Pod każdym zdjęciem opisałem wszystkie zaznaczone elementy. Przedstawiłem zarówno te popularne tatrzańskie zakątki, jak i te mniej znane. [Uwaga! E-booki z serii „Fotograficzna topografia Tatr” były niedostępne od listopada 2015 (powodem upadek serwisu Wydaje.pl). Po 6 latach wróciły dostępne za darmo i stały się hitem zyskując tysiące pobrań, wielokrotnie więcej niż w latach 2013-15 (241 sztuk), gdy sprzedawałem je po niespełna 10 zł -> moje stare e-booki do pobrania].

Okładka e-booka
Okładka e-booka „Fotograficzna topografia Tatr”

Jeśli przebywając w Tatrach nieraz głowisz się nad tym, jak nazywają się otaczające Cię elementy krajobrazu, zaś widząc Tatry z daleka, chcesz wiedzieć jakie szczyty da się rozpoznać, to „Fotograficzna topografia Tatr” chyba może Ci się spodobać. W miarę swoich obecnych możliwości postarałem się o dość wysoki poziom tego e-booka. Muszę przyznać, że sam się sporo podszkoliłem w tatrzańskiej topografii podczas pracy nad zdjęciami i ich opisem. Jeśli „Fotograficzna topografia Tatr” spotka się z Waszym zainteresowaniem, to postaram się stworzyć więcej podobnych e-booków . 🙂

E-book
E-book „Fotograficzna topografia Tatr” – widok z Długiej Hali w Gorcach

Co ciekawe, z tego opracowania da się również skorzystać podczas wyprawy górskiej. W tym celu możesz sobie wydrukować e-booka na własny użytek. Jednak jeszcze bardziej polecam zabranie ze sobą mobilnego urządzenia (np. tableta), przy pomocy którego dasz radę odczytać e-booka będąc w górach i widząc „na żywo” opisane widoki.

„Fotograficzna topografia Tatr” w liczbach:

  • 25 opracowanych zdjęć (każde zrobione w innym miejscu, podałem lokalizację i datę wykonania poszczególnych zdjęć);
  • Zaznaczyłem i podpisałem łącznie 530 różnych elementów tatrzańskiego krajobrazu, w tym 287 szczytów, 90 przełęczy, 48 dolin, 37 żlebów, 28 grani, 18 stawów, 12 kotłów, 6 galerii (tarasy zawieszone nad przepaścią), 3 polany oraz 1 lodowczyk – nie gwarantuje absolutnego braku drobnych pomyłek, jednak mam nadzieję, że nie zawiodę Waszych oczekiwań; 🙂
  • Niektóre elementy pojawiły się na wielu fotografiach (np. Łomnica, czy też Durny Szczyt), w efekcie 1 opracowane zdjęcie posiada średnio ok. 31 zaznaczonych elementów;
  • Cały e-book zawiera 72 strony i waży 6,57 MB;
  • „Fotograficzna topografia Tatr” zajmuje 8 miejsce na liście bestsellerów „Wydaje.pl” [stan na 7 grudnia 2014].

Wersja demo [darmowy fragment e-booka, po kliknięciu otwiera się w nowej karcie przeglądarki w formacie pdf – zawiera 1 opracowane zdjęcie z podpisanymi elementami krajobrazu].

Galeria [prezentuje część zdjęć z „Fotograficznej topografii Tatr”]:

Dodaj komentarz