Gorce - widok na Tatry z Kiczory (1282 m n.p.m.) - 5 października 2013

Gorce – sezon 2013

W 2013 roku udało mi się spędzić 18 dni w górach. Przy czym trochę inaczej niż w paru poprzednich sezonach, tym razem nie skupiłem się tylko na Tatrach. Otóż październik i listopad przeznaczyłem na poznawanie innych, pobliskich pasm górskich… Październikowe inwersje temperatury sprzyjały dalekim obserwacjom, więc między innymi postawiłem na Gorce. Wszak to pasmo stanowi świetny punkt widokowy na Tatry.

Gorce - widok na Tatry z Kiczory (1282 m n.p.m.) - 5 października 2013
Gorce – widok na Tatry z Kiczory (1282 m n.p.m.) – 5 października 2013

W sezonie 2013 Gorce odwiedziłem na wyprawie 3-dniowej w pierwszej dekadzie października. Przy czym w samych Gorcach spędziłem tylko 2 dni, zaś trzeci dzień wyprawy odbyłem w sąsiednich Pieninach. Podczas tej wyprawy towarzyszył mi Michał Skwarczek. Krajobrazy zdecydowanie nie zawiodły naszych oczekiwań. Co prawda Gorce to łagodne góry (takie typowe Beskidy), zatem nie są aż tak efektowne i urozmaicone jak Tatry, jednak w roli „platformy widokowej” spisują się bardzo przyzwoicie i to zwłaszcza wtedy, kiedy mamy do czynienia z zacną widocznością. 😉 Ponadto te łagodne gorczańskie krajobrazy też mają swój urok, a jesienne barwy zapewniają im malowniczy wygląd.

Trasa:

+ [4 października] [Gorce] Nowy Targ (583 m) -> Kowaniec (655 m) -> Bukowina Waksmundzka (1103 m) -> Schronisko na Turbaczu (nocleg; 1278 m) -> [5 października] Schronisko na Turbaczu (1278 m) -> Turbacz (1315 m) -> Schronisko na Turbaczu (1278 m) -> Długa Hala -> Jaworzyna Kamienicka (1288 m) -> Kiczora (1282 m) -> Hala Młyńska -> Polana Fiedorówka -> Przełęcz Knurowska (835 m) -> Turkówka (881 m) -> Bukowinka (935 m) -> Chaupisko (921 m) -> Studzionki -> Kotelnica (946 m) -> Runek (1004 m) -> Polana Wybrańska -> Polana Kudów -> Polana Morgi -> Polana Jaworzyny Ochotnickie -> Lubań (1211 m) -> Wierch Lubania -> Średni Groń (1225 m) -> Jaworzyna (1050 m) -> Marszałek (828 m) -> Krościenko nad Dunajcem (nocleg) [6 października spędzony w Pieninach].

-> Galeria 39 zdjęć z gorczańskimi krajobrazami – sezon 2013 (chcąc przeglądnąć zdjęcia w większym rozmiarze, wystarczy kliknąć na jedną z miniaturek):

Dodaj komentarz